Första advent!

Nu är julmånaden snart här - i dag är det dags att tända det första ljuset...
Vi har infört en liten tradition - att baka pepparkakor och lussebullar på första advent och sen fikar vi allesammans och då brukar det dyka upp lite folk som inte är så intresserade av att baka... 
I år blev det lite skillnad. Fler barn, färre andra gäster - men det gick precis lika bra!



Som tidigare år brukar jag laga lite julgott innan och så även i år. Bland annat de goda "Bounty bars" som jag gjorde förra julen och de goda tryfflarna med vuxen smak av kanel, kardemumma och ingefära...

Eftersom vi inte ska vara hemma i jul så har jag pyntat lagom mycket - men stjärnor i fönster och en adventsljusstake på fönsterbrädan vill man ju ändå ha... Tomtar blir det inte så många av dock... Det blir lite för mycket :-D

Hoppas ni alla haft en fin advent!

Kommentarer
Postat av: Jenni

Så mysigt det såg ut. Så synd att jag inte kunde vara med... men det kommer kanske fler tillfällen.

Tack än en gång för bilplatsen och hopppas vi ses snart igen.

Kram Jenni

2009-11-30 @ 09:09:20
URL: http://jenniahlgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0