Bounty Bars

Igår gjorde jag sambons favoriter med kanel, ingefära och kardemumma... Men jag provade också ett nytt recept som blev min nya favorit... Dessutom finns alla råvaror som ekologiska alternativ. Nu hade jag inte ekologisk grädde och choklad hemma men det går ju att välja vilket som.
Alla som gillar bounty kan se hit!

Du behöver:



Koka grädde, florsocker, sirap och smör i 5-7 minuter. Det ska tjockna något. Blanda sen i kokos och häll upp i en form klädd med smörpapper. Låt stå kallt i kylen i ca 1 timme.




Dela sen kokoskakan i stänger med en vass kniv. Du kan doppa kniven i varmt vatten om du tycker det är segt att skära.
Smält chokladen i micro eller i vattenbad. Jag valde Marabous Dark Milk som jag tycker är god men det kan man ta vilket som.  Doppa sen dina Bounty Bars i chokladen och låt stelna på papper i kylen.

Ät och njut!


Kommentarer
Postat av: Emma

Åhhh! Det låter och ser underbart ut! Jag tänker absolut prova!



:-)

Postat av: Emma - igen

Har provat nu, blev HUR goda som helst!

2009-01-19 @ 00:12:24
Postat av: Dozan

haha, jag vet! Jag hade tänkt ge bort dem i julklapp men de blev helt enkelt FÖR goda... Men det var lätt att göra och kommer göras igen!

Kul att ha en "recencent" här på sidan iaf... KRAM!

2009-01-19 @ 06:43:00
URL: http://dozandesign.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag som ÄLSKAR Bounty måste bara testa detta!!! Låter som mumma!!!!

2010-11-28 @ 14:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0