Haklappar

Innan vi åkte ville jag sy lite haklappar/dreggellappar så jag ritade upp ett eget mönster på ett lite hårdare papper. Jag brukar spara gamla magasin och kataloger och använda fram- och baksidor på dem till det ändamålet.

Sen la jag ihop en tunn fleece och det tyg jag ville sy haklappen i och nålade igenom papper och tygerna. Sen klipte jag ut utan sömsmån för halkappen skulle kantas med kantband.
Fleece är bra för det suger inte åt sig dreggel eller spill utan håller barnet torrt och varmt inunder. Man kan tänka sig att sy baksidan i nån form av plastat tyg eller liknande också men fleece är utmärkt tycker jag.



Jag har inte ens sicksackat ihop delarna utan började nåla på ett matchande kantband direkt och sen sydde jag bara två raksömmar runt kantbanden och fäste kardborreband i nacken.
Sen dit med min lilla "signatur" och så var det klart...




Tygerna kanske känns igen från det här inlägget där jag sydde vimplar av dem... Jag har klippt till några fler men har inte fått tiden att räcka till sen vi kom hem för att få dem färdiga. Men vilken dag som helst kommer det säkert regna eller blåsa en eftermiddag när lillen sover middag - då kanske de kan bli klara.

OM någon skulle vilja köpa en halklapp/dreggelapp så tar jag 45:- plus frakt för dem. Skriv en kommentar här med din mailadress så tar jag kontakt med dig.
Vill du inte köpa haklappar går det bra att kommentera ändå! Jag saknar era tankar och kommentarer så kom igen nu! Gör mig lite glad!

Kommentarer
Postat av: Anders

Gör du dom i vuxenstorlek? :)

2012-01-13 @ 21:24:57
Postat av: Ulle

Så fina! L dreglar ju inte längre. Men gjorde han så hade jag köpt! Kram

2012-01-14 @ 21:57:12
Postat av: Klara

Superfina! Och bra pris me! Jag har en ide' som jag tänkte bolla med dig när vi ses i maj, och se om det är nåt du tror att man skulle kunna sy upp ...

2012-01-21 @ 18:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0