Sitta vid symaskinen

Nu var det länge sen jag sydde något. Jag har inte riktigt haft lust under sommaren - det är ju mysigare att vara ute och göra annat. Sen har syltning och saftning tagit en del fritid...

Men så besökte jag Stoff & Stil som öppnat i Bäckebol och min mamma hade faktiskt rätt - det var omöjligt att gå in där utan att köpa något. Jag har ju mängder med tyger hemma och brukar återbruka och försöka använda det som finns. MEN jag var bara tvungen att köpa några små bitar av de fina roliga tygerna jag hittade.

Till mitt bröllop sydde jag ju en mängd vimplar - fast de skulle upp på en lina och kunna flyttas för att bli en flexibel dekoration till vår festlokal.




Dagens vimplar är sydda med en snedslå rakt över 'öppningen' och vimplarna sitter på ungefär samma avstånd och har lite längre tampar på sidorna för att kunna fästas där man vill...




Vimplarna är tänkta som en present till vänner som fått tillökning. Just nu befinner de sig på en resa så presenten får vänta tills de kommer hem!

Kommentarer
Postat av: Anna

Visst fanns det mycket kul i den butiken :) Jag blev så sugen på att börja sy, sticka, virka, pyssla... om jag ändå hann med. Snart kanske

2011-08-16 @ 10:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0