Oreopops

Och som motvikt till min LCHF-inlägg igår så blir det sötsaker idag... Kanske har du sett de där söta "kak-klubborna" som är så poppis på bloggar, i tidningar, i reportage osv...

De ser så söta och fina ut men kanske krångliga att göra? Min bror hade tagit receptet av någon mamma på något barnkalas de vart på - 2 A4 sidor och mängder med steg...

Jag hittade dessa busenkla Oreo pops hos JOHANNAS TÅRTOR! Och jag ger er receptet också för det var så enkelt och gott!


||  oreo pops  ||

100 G PHILADELFIAOST
I PAKET OREOKAKOR (176G)

CHOKLAD ATT RINGA ÖVER
STRÖSSEL
PINNAR



Jag tog bort fyllningen och körde kakorna till smulor i min matberedare. Sen blandade jag i ½ paket vanligt naturell philadelfiaost (100g) och blandade väl. Sen rullades "degen" till kulor som jag trädde på pinnar. Jag tog vanliga blompinnar och doppade änden i smält choklad först. Sen ringlade jag smält vit choklad över och ställde dem uppåner på ett bakplåtspapper - och ströslade färgglatt strössel över. Om man vill att de ska vara helt runda så kan man fylla ett glas med något fast - typ strösocker och ställa pinnarna i den för att troka till.

Min rekomendation är att låta kulorna sätta sig lite med pinnen i innan man ringlar över chokladen. Det var lätt hänt att kulan bara snurrade på pinnen och chokladen hamnade på ena sidan...

Snudd på löjligt enkla och väldigt goda. De gillades av både vuxna och ett barn! Fast hon åt mest den vita chokladen utanpå! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0