lite lyxigare Currykyckling

För länge sen fick jag den här rätten på en bjudning och den har jag lagat många gånger sen dess. Den är enkel att laga och sköter sig själv i ugnen! Men smaken och tillbehören gör det till en lite lyxigare - men passar lika bra en vanlig måndag!

Det enklaste är ju att använda en färdiggrillad kyckling från butiken men den här rätten funkar med kycklingfilé och utmärkt med Quornfilé också!

..- Lyxig Kyckling Curry -..

Färdiggrillad kyckling i bitar (el 4 filéer i bitar, stekta & kryddade/alternativt Quornfilér)
3 dl vispgrädde
2-3 msk Mango chutney
1-2 stora vitlöksklyftor
vanlig gul curry

salt & peppar

Dela kyckligen och lägg i en ugnsform (alternativt dela och stek, krydda och lägg i form)

Vispa samman grädde mango chutney, pressad vitlök, vanlig gul curry och salt och peppar. Vill man ha det lite starkare så blandar du i lite chili av något slag.

Häll sen curryblandningen över kycklingen och grädda till en gyllenbrun yta i ca 15 minuter. 

Under tiden kokar du jasminris och blandar en sallad och gräddar lite goda vitlöksbaguetter till!

Smaklig spis!



Nu får jag tillfälle att visa upp en av mina julklappar jag fick. Jag hittade de ursöta kaninbesticken på en sida på nätet och min svägerska hade köpt dessa till mig. Visst är de grymt söta?


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0