Paris

Hej bloggen!
Jag har inet glömt att du finns, jag har bara haft lite annat för mig! Till exempel har jag varit i Paris med min man.
Vi åkte på en fredag och landade nån gång mitt på dagen - vi bodde i 12:e arrondisemanget och vi hamnade i ett jättemysigt område - Bercy Village - där det fanns mängder med trevliga små butiker och mysiga restauranger och caféer. Bercy Village är inhyst i ett gammalt lager för vin som numera är ett spännande område med ett sprudlande dag- och nattliv!

Vi hängde i Marais och försökte hitta något snyggt i alla de secondhand butiker som fanns där - men tyvärr håller dessa butiker inte alls samma standard som i Sverige och allt låg mer eller mindre i högar och luktade skunk. Då orkar inte jag leta igenom allt för att göra ett fynd.

Vi såg Notre Dame, Eiffeltornet, Sacre Coeur och Montmartre, Triumfbågen och gick en sväng på Champs Elysée och åkte en tur på floden. På söndagen åkte vi ända ut till slottet Versaille. Det var mäktigt att tassa omkring i sen enorma slottsparken och lyssna på fransk musik från den tiden då Marie Antoinette spatserade omkring blad buskage och fontäner...



Vi åt crêpes, baguetter, croisanter och drack rosé såklart! På det hela taget ett supermysigt sätt att avsluta den här sommaren för nu är det höst - vare sig man vill eller inte...

Det verkar som att vi kommer kunna ha symöten igen - kanske inte på bestämda dagar men då och då när andan faller på! Det känns bra. Jag har faktiskt inte stickat på evigheter - men tog med en stickning till Eva där vi samlades för symötet i veckan och det var så kul igen. Men jag är lite orolig för min arm som inte riktigt vill vara med...


Kommentarer
Postat av: Maja Gräddnos

Åh,Paris! Älska!

2011-10-10 @ 13:00:19
URL: http://majagraddnos.wordpress.com
Postat av: Marie (mamma)

Vilka härliga höstkort! Jag som inte alls gillar hösten.

2011-10-10 @ 17:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0