Heja 80-talet!

Jag har faktiskt letat ganska läge efter ett par naturbruna skinnboots eller stövlar med rätt patina och rätt ålder. Jag vill ha ett par rejäla dojjer som kan klara ytterligare en kall och snörik vinter.
Och så idag hade jag turen att ramla på ett par. Jag misstänker att de faktiskt är från 80-talet. Jag tycker mig känna igen stuket på dem. De är breda och lite fyrkantiga framtill. För att fötterna ska få bra plats.
De är välsydda och har en rejäl rågummisula. Precis som det ska vara.



Och trots att jag har både ett par mc-boots och ett par nya fodrade vinterkängor som ska klara denna vinter så köpte jag dem. Eftersom de såg ut att ha släppt lite lite baktill på ena foten fick jag halva priset på dem. Så för 132:- blev de mina och jag tror att de kan ge mig ägare en chans till :-D

Nu har jag lagt lite lim emellan och smörjt in dem med skofett. Med en ny sula i så ska de kunna funka åtminstone den här vintern! Jag älskar dem redan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0