Möhippat en brud i helgen

Det har vart lite tomt här på bloggen hela gångna veckan men jag har haft fullt upp med planer, förberedelser och genomförandet av en möhippa för en kär vän!

Naturligtvis hade vi lite bus och hyss för oss - bruden gillar att fota och givetvis skulle hon få göra det även på sin möhippa. Så jag skrev ut ca 10 uppdrag till henne på vanligt A4 som jag sen klippte till mindre bitar och limmade på ett "kort" av dubbelvika tapeter. Dessa kördes sedan genom min lamineringsmaskin och blev jättefina "uppdragskort" till bruden.

Ett hål i ena hörnet, en ring eller ett band igenom - klart!



En annan detalj var ju att bruden skulle kläs ut lite... Vi har samlat ihop lite detaljer ur hennes garderob genom tiderna vi känt henne och allt detta fick hon ha på sig. Och som hon själv sa:
-Det är nästan så att de som ser mig inte förstår att det är en MÖHIPPA!

-Lugn sa jag, det ordnar vi... och så plockades den här lilla kronan fram och placeras på toppen av vårt "verk" :-D

Kronan är stillskuren ur ett papprör avsett för affischer. det är något stadigare än vanliga toalettrullar. Sen målade jag den med guldfärg och deorerade den med glitterlim och lite tyll. Ett smalt gummiband är knutet genom hål på sidorna... Succé!

Bruden valde hellre kronan än peruken vi skaffat åt henne - den kliade visst!

Vi hade en fantastisk dag som började med SPA-bad och ursikt och slutade under filtar i mängder i min trädgård!
100% mysig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0