Sockgåva

Sist jag stickade sockar fick jag beröm av en bekant - hon frågade också snällt om jag kunde tänka mig att sticka et par sockar till henne. Hon ville helst ha tunna sockar i bomull för att ha om kvällar och nätter när fötterna behöver lite extra värme.

Hon skulle fundera på nån fin färg och återkomma...


När jag fick ett finskt sockgarn i ett hemlispaket i vintras hade jag inga planer för några turkosgröna sockar just då - men till den här tjejen kanske det passar fint?

Nu ska jag stoppa dessa på lådan till henne som en liten hemlig gåva så får vi se om hon blir glad och om de passar. Det är alltid svårt att sticka till någon där man inte kan prova såklart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0