Nu var det länge sen igen...

Idag har vi röjt vår övervåning för snickaren ska leverera moduler som ska bli ett räcke - jag sitter i skrivande stund och väntar på att de ska dyka upp.
Vi har ju vanligtvis bömler som står längs kanten så just nu känns hålet stort och djupt...

Men förhoppningsvis är det sista gången det ser ut så här iaf...



För övrigt händer det inte så jättemycket här, jag hade en syrevival som kom av sig... Sockar har det stickats och jag håller på med ett par till i ett tunt tunt ullgarn i turkosgröna färger som jag fick av min hemlis sist... Garnet komer från Finland tror jag... Det randar sig fint men jag är ju ingen expert på att få ränderna fina så de här sockarna kommer se väldigt olika ut.
Just nu är det inte väder att fota - ens på förmiddagen. Bilderna bli bara grå...
Men ni får hålla tillgodo med det som finns - har försökt fixa till dem lite i Picasa...



Dessa har jag tänkt ska få flytta - om de passar personen i fråga. Men allt är en hemlis än så länge så säg inget till någon...

Jag måste skriva om ett loppisfynd jag gjort också - jag hittade nämligen en länge eftersökt jordglob med belysning.

Maken fick syn på en jättefin jordglod på Bebop Antikt i vintras och sa att en sån ville han ha...
Så jag har sökt med ljus och lykta och budat på Tradera och frågat på secondhand butiker jag besökt. MEN jag har inet funnit någon... Men så hade jag bil en dag och tog mig ut till Återbruket som ligger utåt Gamlestan till och där bland alla möbler stod den. Belysningen funkade och prislappen var helt OK så jag slog till.



Nu lyser den så fint på ett litet bord jämte soffan varje kväll. Den har ett behagligt sken och det är mysigt att kunna titta på den och drömma sig bort till fjärrna länder när man sitter och stickar framför TVn...

Är det någon av er som gjort några roliga fynd på sistone?

Kommentarer
Postat av: Marie/mamma

Just det ja, glömde tacka för sockarna som jag fick. Jättefina och sköna. Tack, tack!

2011-03-02 @ 17:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0