Miss Print

I veckan har jag fått gjort om en miljö påjobbet. Vi hade fått lite prover av Midbecs fina Miss Print med 50-talsfeeling och jag var bara tvungen att skapa en lite stilfull miljö på temat 50-tal.

På ena sidan den röda tapeten matchad med en kulör ur Nordsjös samarbet med Elle Interiör - med en lackhandväska och solbrillor från 50-/60-talet på det lilla teakbordet.



Och på andra sidan en hylla som jag fyndat på lokala secondhandbutiken för en 100-lapp. Den ska målas framöver men just nu funkar den i vitt.
Glasen kommer från min mormor och morfars landställe och ishinken har jag ärvt av farmor. Fotoalbumet har jag visat här på bloggen tidigare...



Visst känns stilen både ny och gammal på samma gång. Jag går verkligen igång på 50-/60-talet för att formerna var så tilltalande och allt kändes ganska rejält. Kanske är det därfär det mesta som återfinns från tiden faktiskt håller i både kvalitet och stil än idag?!

Ääääälskar tapeten! Den är så gullig och rolig - på samma gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0