Kreativt kaos

Oftast har jag inga problem med att det är pågående projekt lite överallt här hemma - alltså inte renovering eller ombyggnad - utan mina enga så alster som ligger och dräller överallt...

Jag är alltid sugen på att hitta på nya saker så därför blir det väl att man har lite UFOn liggandes...
UFO = Unfinished Objects...

Så här ser det ärndå ut allt som oftast här hemma...




Igår var en ganska trist dag eftersom det regnade i stort sett hela kvällen - så jag varvade tvättstugan med att rensa och röja lite bland mina garner. Jag har ganska mycket som är undanstuvat men det blir ju också så att man inte har någon egentlig överblick och noll koll på vad jag har och inte har...

Mycket garn har jag faktiskt köpt begagnat. Annat har jag fått och bytt till mig. Men visst har jag köpt garn till mig själv också... och ärvt!



Igår tog jag fram ALLT och la i färg - materialen är jag inte så himla noga med. Det enda jag inte riktigt gillar är faktiskt bomullsgarn...

Jag sorterade i kulörer och la dem i plastbackar med tydliga lappar som anger vad som finns i...



Och sen åkte de ut i min vindsförvaring där de inte tar plats eller syns till makens stora glädje! Mina Ufon bor i samma låda numera och jag hittade några fina sjalgarner som jag glömt att jag hade...

Ska sortera och rensa lite bland mina tyger också och sen ska jag ge bort det som jag inte vill ha. En smockfull pappkasse med garn bidde det iaf... det kanske blir en del tyger också...

Det är faktiskt skönt att ta regniga dagar till sånt här och få lite mer struktur. Men hur ska det gå om jag måste rensa bland tapetsnuttarna? :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0