Bröllopshumor

Våra vänner gifter sig den här sommaren, några i smyg, några med ett litet bröllop och några utan några vänner alls på plats - det härliga är att de giftersig och jag struntar i att vi inte är bjudna att närvara! Men det är ju så fantastiskt roligt med bröllop! Jag väntar med glädje på att min bror och hans sambo äntligen ska bli äkta makar i maj nästa år! Det ska bli så kul!
I helgen var jag i källaren för att ställa undan en stor gryta och hittade då en kartong med okänt innehåll. I kartonen hittade jag tre tavlor som jag fixade till vårt bröllop för att piffa upp de tråkiga toaletterna i lokalen vi hyrde...


Det här är min favorit!




Det här är ett gratisvykort jag tagit någonstans. Det har suttit uppe på väggen både i min kollektivlägenhet i början på 00-talet och senare i vår första gemensamma lägenhet. Jag vet inte vem som ritat det men det är så fint tycker jag!



Till sist en PS-ruta från GP. De två männen pratar och den ena säger att man smyger upp om nätterna och kör sin bröllopsvideo baklänges - för att få känslan av att vara en fri man...
Jag tycker de är roliga alla tre - på olika sätt.

För oss var bröllopet inte bara en 'rosa bakelse' utan också något som faktiskt måste bli av av olika skäl. Men det var ett väldigt kort samtal om att gifta sig borgerligt i rådhuset och inte fira ordentligt...
Jag har kanske inte fantiserat om något sagobröllop från barnsben men tankarna och formerna på hur vårt bröllop skulle vara kom ganska snart! Och jag älskar de underbara färgerna fortfarande - som fanns med i alla detaljerna...


Kommentarer
Postat av: Novalie

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din sida - den har verkligen potential :D!

2011-07-12 @ 23:20:12
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0