Sen sist...

Mina randiga sockar blev klara och fick faktiskt flyga/flytta ända till Japan. Min syster har stuckit dit för att studera i minst 6 månader. Trots att det är tidig vår där så har hon jättekallt på sitt rum. Det är ju inte kutym att ha element och isolera och ha flera glas i fönster osv...
och eftersom sockarna blev lite små till maken så fick de flytta till henne på andra sidan jorden!

Maken ville ändå ha ett par sockar... så han fick välja färger själv och då blev det 70-tals murriga brunt och orange!




Nu ska jag äntligen ta tag i ett par till mig själv... Sen har jag fått en blygsam liten beställning av en bekant...
Fast dessförinnan ska jag försöka få ihop en "landslagsmössa" till min andra systers pojkvän... Dessa mössor är virkade tror jag men jag ska försöka sticka en... Tror det finns stickmönster till sånna också - får spana på nätet...

Jag har också lekt lite vid symaskinen... Jag såg en ugglekudde hos Fingerspitzengefuhl som blivit inspirerad av en gullekudde som finns på Lagerhaus (sök på kudde)

Min ugglekudde ska bli ett mishmash av Johannas, Lagerhaus och flera andra kuddar som jag sett på Etzy...

Den är inte helt färdig så ni får se en försmak här och nu!



Helgen har varit trevlig men på tok för kort som vanligt!
ha en finfin vecka alla!




Kommentarer
Postat av: Jenni

Guuuuuud Ulrica vad du är duktig och pysslig och huslig och bara helt otrolig!!!

Tänk den som hade din kreativa ådra...

Kram kram

2011-01-23 @ 21:15:21
URL: http://jenniahlgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0