Just ad a scarf!

För en herrans massa år sen sa en tjej att "du kan ha samma kjol och topp varje dag - men byt ut något så känns din klädsel ny och fräsch - ha färglada strumpbyxor till exempel"

Så i min garderob härjar en hel del kulörta strumpbyxor i olika varianter... :-D

Ett annat väldigt lätt sätt att sätta piff på sin klädsel är att addera en rolig scarf...



Några kommer från farmor - den gul/brun/lila till exempel och den svarta med blommor... I början luktade de som hon, nu luktar de som jag!

Sen har jag fått en i present - den blå med fucsiafärgade blommor

Och så har jag skaffat en hel del på loppis. De är oftast rätt billiga, 10-20:- och skojjar till den svarta klänningen, den randiga toppen, adderar kulör och stil till de vanliga enfärgade topparna - för inga pengar alls...  

Den senaste i raden är den vita med marinblå ankare på :-D
TOKSÖT! Kommer passa perfekt till vita byxor, marinblå t-shirt med vita ränder och ett bälte av flätade vita och blå tjocka trådar - också ett loppisfynd.
Till sommaren... 
OM det blir sommar nån mer gång? :-D

Inatt har det kommit ytterligare ca 25 cm nysnö och det börjar bli trist att skotta sig fram och pulsa genom drivor på trottoarer och i våra trappor där vi bor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0