Vinga tur och retur

Ikväll är jag helt färdig. Kroppen har fått sig en omgång på vågtoppar och dalar med RIB-båt! Det var jättekul och jag kan verkligen rekomendera er att prova om ni får chansen!

Det var andra gången jag åkte RIB-båt och jag satt längst fram precis som sist. Det skvätter minst och man har bäst koll på vågornas toppar och dalar! Maken uppskattade det precis som jag...

Turen gick till Vinga - där Evert Taube växte upp. Det är verkligen ofattbart att människor bott där året runt år ut och år in. Utsikten är ju inget fel på men det måste ha blåst jämt och vart svinkallt på vintern...

Och ensamt...





Husen på Vinga går att hyra om man är intresserad. Jag skulle tycka det var underbart att tillbringa några dagar där. Eller vart som helst i skärgården för den delen. Man får ett annat lugn i kroppen som bara kan uppnås där. Att strosa runt bland klippor och stenblock och ta ett bad eller två eller tre... Mys på hög nivå!



På Vinga hittade maken årets första björnbär - snart är den säsongen här också - dags att göra plats för mer sylt! :-D

Jag vill tacka mina två systrar för turen till Vinga - detta var en utflykt vi själva valde med de presentkort vi fick när vi gifte oss! En rolig och användbar present. Vi kommer alltid ha detta med oss som ett minne!


Kommentarer
Postat av: Syster Anna

Kul att det blev så bra :)

2011-08-09 @ 16:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0