Rustika lyktor

Jag har gjutit betong igen och har den här gången gjort några ljuslyktor till min mamma. De är gjorda av tomma juiceförpackningar, youghurtdito och så vidare. Jag hade faktiskt lite problem med att få ut de klara lyktorna utan att ta sönder formarna men det kanske man får leva med. Då jag var lite för angelägen att få ut dem gjorde jag ett spår i betongen på vad som fick bli baksidan.

Jag fyllde också en isform med hjärtan med den mer finfördelade "Casco husfix" som vi säljer i min butik...
Dessa hjärtan är helt raka på baksidan så jag har rundat till dem lite med ett helt oumbärlig flexibel slipsvamp.
Sen har jag limmat fast dem med ett typ av kontaktlim...



Jag blev rätt så nöjd med dem och har faktiskt fått en förfrågan på en specialgjutning som ska ges bort. Jag får se om jag kan genomföra den bara... den innefattar ett styck gigantiskt rabarberblad och jag vet inte om vi har några kvar i trädgården...


Kommentarer
Postat av: Marie (mamma)

Ja, de är verkligen jättesöta. Tack så mycket!:))

2011-08-02 @ 21:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0