Kannan

Under en av våra utflykter i sommar fann jag en supersöt kanna på en av de sommarloppisar vi besökte. Kannan var en liten version av en av mina favoritkannor - fast med en helt annan dekor. Dessvärre hittade vi också en hel hög med tallrikar som vi ville ha och pengarna räckte inte till båda. :-(

Jag sörjer den där lilla kannan än - den var så fin och tilltalade mig i både färg och form.
Men i fredags var jag på Återbruket i Gamlestan och där stod den här godingen och ropade på mig.


Kanske saknar den just sin "red top" - dvs ett lock i rött porslin. Det ser inte ut att vara något spår där ett lock ska sitta fast men tja, vi får väl se om det dyker upp nån bild på en komplett kanna - eller om någon därute kan tala om för mig om det ska vara lock på denna modellen?

Jag kunde inte se några nagg eller sprickor och kände mig väldigt nöjd med att få hem en ny kanna tillslut ändå.
Vid tillfälle ska jag presentera hans kompisar. Jo, det är en han :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0