Babybodyn som bidde en vändbar mössa

Eftersom jag gillar former och färger och djur så shoppar jag ibland sånt jag egentligen inte behöver...
Som en brun babybody med orangea ugglor på... :-D
Men den kanske kan passa nån liten kotte eller bli något annat tänkte jag. 10:- är ju inte mycket liksom...

När jag kom hem och synade babybodyn lite närmare såg jag att den var rätt solkig på halsmudden, något hade inte försvunnit i tvätten - försmädligt!

Men det kanske går att göra något annat av den? *Snipp, snipp* med saxen så såg det ut så här...



Den är fodrat med delar av en kasserad t-shirt från maken. Jag sydde den vändbar - jag vet ju att det går men inte hur man gör - så det blev tre försök innan jag lyckades riktigt bra...


Ärmarna på bodyn sparade jag också - man vet aldrig vad man kan hitta på med dem :-D
Idag har jag rensat bort lite fler linnen och t-shirtar som kanske också får förvandlas till mössor eller nåt framöver... Det var en ganska enkel procedur när man väl fick kläm på hur man skulle montera fodret :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0