Vardagsrummet

Jag jobbar ju med tapeter och jag får ju kika på det mesta nya som kommer ut på marknaden iom mitt jobb. Man ser mycket som man själv vill hänga upp såklart. Men som "tur" är har vi ganska lite väggar som vi kan tapetsera hos oss. Jag och maken har faktiskt diskuterat att byta ut tapeten i vardagsrummet sen något halvår tillbaka men jag har inte sett något som passar sådär 100. Förrän nu!

Maken och jag tycker ofta lika om saker och ting men här var han liiite svår att övertyga. Jag föll för den direkt och fick lirka lite för att få med honom på tåget - men jag lyckades - genom att lägga den uppslagna tapetkatalogen på köksbordet så det var det första han såg när han steg upp på morgonen. Lappen intill sa:
-Den kan nog bli ganska bra ändå!

:-D



Jag hade slarvat lite när jag tapetserade förra gången så jag fick börja med att fixa till några skarvar. Hur jag gjorde det kommer upp i ett separat inlägg framöver. Att tapetsera en fondvägg tar inte lång tid. Så länge man har ett bra underlag och rätt grejer hemma så går det på någon/några timmar beroende på hur stor väggen är. Här gick bara åt två rullar men sista biten under snedtaket är lite trixig...
A och O är en riktigt vass kniv att skära med och inte spara på limmet!



Jag blev jättenöjd. Tapeten heter 'Om natten' och är DUROs senaste kollektion Galleri. Jag är faktiskt lite svag för tapeter som har namn, det är nämligen betydligt vanligare att de bara har ett nummer.
Svart och rött och orange är ju våra färger i vardagsrummet - det är mycket modern men väldigt blandat då resten av rummet är möblerat med gamla teakmöbler och fåtöljerna i björk och grått ulltyg som ni kan se på bilderna med räcket...

Maken är också nöjd och vi är supermalliga båda två över hur snyggt det blev. Med räcket på plats känns det plötsligt "färdigt" och nu är det bara lite fix kvar för det har uppstått lite sprickor nu när det vart så kallt i vinter inbillar jag mig.

Kommentarer
Postat av: Maja Gräddnos

Herregud så snyggt!!! Coolt, ombonat, mysigt, jättefint.



Den enda tapet jag kommer att sätta upp här hemma är nog att jag funderar på att tapetsera de två garderobsdörrarna i mitt vita sovrum. Det gäller att börja i liten skala :-)

2011-04-09 @ 20:00:24
URL: http://majagraddnos.wordpress.com
Postat av: Marie/mamma

Fint!

Känns varmt och mysigt. Smart att hålla färgerna så ni slipper byta ut allt.:))

2011-04-09 @ 20:18:38
Postat av: Karina

Va fin tapeten blev uppsatt i ett rum:-)

Jag tapetserade den blå och den ljusa i en visningsmonter på jobbet förra veckan, men det blir ju inte riktigt det samma (finns på min blogg). Funderar ev.på att sätta upp den blå som fond hemma.....

Visst är det kul med tapeter!!!

2011-04-11 @ 18:50:27
URL: http://www.karinasinspirationsblogg.se
Postat av: Karina

Va fin tapeten blev uppsatt i ett rum:-)

Jag tapetserade den blå och den ljusa i en visningsmonter på jobbet förra veckan, men det blir ju inte riktigt det samma (finns på min blogg). Funderar ev.på att sätta upp den blå som fond hemma.....

Visst är det kul med tapeter!!!

2011-04-11 @ 18:53:07
URL: http://www.karinasinspirationsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0