Så underbara saker

I senaste numret av Elle Interiör fanns ett reportage med Ineke Visser som skapar de mest ljuvliga inredningsdetaljer med garn. Hennes stickor är nästan lika grova som hennes armar och över en halv meter långa - specialtillverkade av hennes man tydligen...


Bilden är lånad från Internet

Och jag blir sugen på att prova att göra just som hon. Sitta med benen i kors på en mjuk soffa vid ett stor fönster och sticka med hela kroppen!

Tanken på ett mjukare hem finns där - men var finns garner som är så tjocka och kraftiga som Inekes?


Bilden är lånad från Internet



Kanske ska jag prova att sticka mig en lampskärm till köket hur som - vår gamla lampskärm har gått sönder lite på insidan - och den jag köpte sist passade inte så bra. Då kanske man bara kan sticka ett måttanpassat överdrag som döljer det som är trasigt?


Bilden är lånad från Internet

Det kliar i fingrarna för att sätta fart med något nytt. Men först ska det tapetseras!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0