Måla trädgårdsmöbler...

Jag har haft en del för mig på kvällarna den här veckan och på morgonen är det dagg överallt - därför har jag inte hunnit längre på trädgårdsmöblerna.
Grannen har målat en strykning med Tinova V Fönsterfärg i kulören s3502-G på den närmaste stolen och bord och den andra stolen är grundade med vit Tinova V Trägrund. Den långa soffan är fortfarande i originalskick... Tvättad, men den har inte fått något kärlek alls ännu!



Grundfärgen är viktig - den skapar vidhäftning mellan träet och toppfärgen och innehåller rötskydd och fungicider som ska motverka påväxt. Den grå kulören valde jag just för att det inte ska synas så mycket om det blir lite smutsigt och dant - med färgens glans gör dem lättare att hålla rena framöver. Det går nog att komma undan med slangen och en svamp till nästa vår!

I bakgrunden kan man se våra fina odlingslådor i knalligt turkost! Där har inte kommit ner nån jord och heller inga frön eller plantor - men det är ju inte mer än slutet på april!

Trevlig Valborg på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0