Magnolia

Vilken blomma, busken eller träd är din favorit? En av mina favoriter är Magnolian och som tur är har grannarna planterat just en sån i vår trädgård. Förra året kom det inga blommor på den men i år har den precis börjat blomma...
Den vi har är helt vit och doftar så himla gott!



Om några veckor kommer en annan favorit - liljekonvaljen. Jag minns att min mormor alltid hade liljekonvaljparfym i en liten flaska med roll-on-top - i översta bytålådan på landet låg ett par sånna flaskor och jag gick dit och sniffade på dem ibland :-D

Jag är så facinerad av doftminnen - det är så himla coolt hur en doft kan slunga en tillbaka i tiden och om man blundar rullas en minnescen upp i huvudet...

Vad har du för doftminnen från din barndom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0