Långfredagsfix

Idag långfredag har jag äntligen fått komma iväg till Plantagen och köpt lite nya blommor! Jord under naglarna och få piffa och fixa lite utanför vår dörr är verkligen vårbestyr. Men idag har det nästan vart sommarvärm! Så himla härligt!

Jag och grannen har fikat på "hörnet" och sen har jag vi med gemensamma krafter börjat fixa golvet i cykelrummet. Vi plockade ut alla prylarna och grannen städade av; ut med gamla löv, grus och smuts.
Sen har golvet fått torka och sen gick jag på med färg. Jag har köpt hem en vattenburen golvfärg från jobbet i en blågrå nyans och det kommer bli perfekt på golvet där.



Är golvet mycket flagigt bör man borsta bort alla flagor med en stålborste eller annan hård borste och få upp allt damm och smuts. Annars fäster inte färgen särskilt bra. Läs noga på burken innan du sätter igång - ibland ska färgen spädas lite med vatten för första stryket.

Snart har väl färgen torkat och det är dags för andra strykningen. Det var enkelt och gick snabbt att få ut färgen över golvet. Jag använda faktiskt bara pensel. I morgon kanske jag kan få hunnit med att visa hur fint det kommer bli!



Min brorsdotter har satt fast fjädrarna i mitt björkris och jag blev så sugen på rosa så mina uteblommor får gå i ros och vitt i år! Ha en riktigt skön helg alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0