Fixa tapetskarvar och bubblor!

Om man ska tapetsera om eller måla över en tapet så är det bra att se till så den gamla tapeten sitter bra först. i mitt eget fall så har jag slarvat en del med limmet i själva skarven. Det har inte synts men jag tänkte att nu innan jag ska dra på nytt lim och ny tapet så kan det ju bara bra att fixa det där först.



Det är ganska lätt ordnat med en "limspruta" - dvs en kanyl och en spruta som fylls med lim. Detta finns att köpa i en del färgaffärer om man inte kan få tag på en på annat sätt. Det går utmärkt att laga skador eller släpp på detta sätt. Det fungerar också jättebra att täta till bubblor på tapeten på detta sätt.

Lokalisera bubblan, skär ett litet kryss med en vass kniv eller ett rakblad. Vik undan flikarna och använd limsprutan på samma sätt som ovan. Vik sen tillbaka flikarna, torka av med fuktig trasa och låt limmet torka. Så har du eliminerat luftbubblan!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0