Adamas shawl

Jag köpte en härva av ett grönt linblandat garn. En vacker mossgrön färg som skulle bli en sjal till mig själv. Men inte vilken sjal som helst - nej - det skulle vara en vacker sjal med mycket mönster...

Så jag gjorde en start för några månader sen men tappade bort mig i det skrivna mönstret som var identiskt på båda sidor om mitt maskan... Men inte i min stickning... det stämde aldrig och jag tappade lusten när jag var tvungen att koncentrera mig så hårt för att få ihop det. Raderna var så lång och det blev helt enkelt för svårt att förstå hur det skulle se ut...

Men så hittade jag ett annat mönster jag gillade - Adamas shawl - som jag gjorde en minivariant av...  Jag är inte så lång och är inte typen som sveper in mig i sjalar utan gillar mer att vira dem ett varm om halsen... Det räcker liksom...

Så den gröna härvan fick bli en Adamas och tja, den är inte felfri... :-D Men nästa gång kanske???



Jag funderar på om ett blåmelerat garn kan bli fint till den coralliga höstjackan som jag bloggade om i förra inlägget? Vad tror ni?

Kommentarer
Postat av: Jenni

Gud så snygg!

Du är så jädra duktig.

Var den svår att göra eller?

2010-09-23 @ 14:12:32
URL: http://jenniahlgren.blogspot.com/
Postat av: mia

Marinblått och orange-brända toner är matchat från himlen!

2010-09-26 @ 16:19:13
URL: http://www.snitsattickat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0