Veckans fynd!

Ledig fredag och inget särskilt i pipen - vad gör man då... Jo då tar man tåget till en loppis inte helt nära mig...
Som vanligt hade jag några saker som jag ville hitta men inte fann och ofta kanske man har haft en tanke att leta efter någt men glömt...

Så var fallet igår... :-D

Min make är från norrland och där bakas det "rullrån" till jul... lite granna som glassrån i smaken men man rullar ihop kakorna och låter dem stelna så. Sedan förvaras de i frysen. Det som är det fina i kråksången är att rullrån bakas med ett särskilt rånjärn - lite som ett våffeljärn med ett mönster i - och just ett sånt rånjärn låg och väntade på mig på den här loppisen!


Nu tror jag bilderna ska vara klickbara dessutom!


Jag hittade lite andra fina tygbitar som skulle bli mattrasor också och det här med änglarna av lite olika form och kön tyckte jag var lite kul - det ska få bli något roligt framöver!

Nu ska jag hitta ett bra recept på rullrån - är det någon av läsarna som har något på lut kanske?


Kommentarer
Postat av: Marie (mamma)

www.kokaihop.se/recept/rullran



Hittade detta:)) Självklart vill jag hjälpa till att hitta recept så vi får något gott till jul.

2010-10-30 @ 13:03:48
Postat av: Maria

Åh rullrån gjorde alltid mormor! Vilket fynd, och vilket underbart tyg också!

Kram

2010-10-31 @ 08:11:14
Postat av: Pelin

Vilket vackert rånjärn! Bara en så snygg pryl kan få en ju att vilja göra rån!

2010-11-02 @ 12:48:47
URL: http://pelin-pelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0