Sånt man inte får testa hemma, testar man på jobbet...

I mitt jobb får jag lov att vara kreativ ibland och nu var det dags att göra om på våra toaletter i butiken... En kollega satte upp en limegrön tapet med stora kor på från marimekko och jag hade en idé om ett collage i färg till den andra...

Förut har jag testat att laborera med kontraster, svart och vitt, matt och blankt och inverterat... Men det har vart så i några år nu och jag hade börjat tröttna lite på det.

Så jag har ägnat ca 8 timmar åt att riva ut helsidor ur en massa hemiredningstidningar och sortera dem i färg och klippa till dem och slutligen tapetsera upp dem på väggarna... 

Resultatet blev inte riktigt som jag tänkt mig - jag hade gärna sett lite större färgade partier, nu blev nedre halvan nästan för mörk tycker jag... Men men, det var jättekul att passa ihop delarna med varandra och hitta kul detaljer som väcka lite uppmärksamhet. Det skulle också spegla oss som jobbar där lite eftersom det är vår personaltoa - så en kollega har bidragit med lite Super mario gubbar som får symbolisera hans intressen... 



Jag ska ta lite bättre bilder imorgon när jag ska göra klart det hela... Jag är nöjd och vi kommer banne mig ha den mest origniella toan i västsverige iaf!

Må gott alla & ha en trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0