Nya sminkväskor...

Till megaloppisen i Majorna i somras sydde jag några sminkväskor eller större börsar som jag faktiskt sålde bort och jag tyckte om modellen så jag sparade "mallen" som jag klippt i papper. Nu plockade jag fram den i helgen och sydde några nya i samma modell. De är fodrade och sydda i second-hand-tyger tyger eller vad man ska kalla dem. Det är få av de tyger jag äger som jag har betalat för... Och de få jag betalat för har jag kommit över på loppisar eller Tradera. Men många tyger har jag fått av min mamma, som fått tygerna av sin svärmor... Och några tyger har jag tagit hand om på jobbet. De prickiga "börsarna" längst bak är barntyg från Sandbergs kollektion 'Kaspar & Saga' som har utgått sen några år tillbaka. De skulle bara slängas vilket jag tycker är väldigt onödigt... 



De två längst fram kommer från en annan leverantörs barnkollektion som hette 'Far far away' har jag för mig... 
En med skatebordar och snowboardar och en med olika djur och människor på olika platser i världen, den här har ju en typisk dubbeldäckare från London!

Även dragkedjorna är återvunna - köpta på loppis för en bra slant eller bortsprättade från andra saker... Återbruk och do-redo!

Dessa kommer finnas till försäljning om någon är intresserad, 60:- inklusive frakt! Hör av dig om du vill köpa eller har intresse av någon annan slags kreation du sett här... 

 

Kommentarer
Postat av: Maja Gräddnos

Nu var det så länge sedan jag tittade in här. Men OJ! vad man blir inspirerad. Åh! Jag vill också sy fina saker...

2010-10-11 @ 11:00:07
URL: http://majagraddnos.wordpress.com
Postat av: Jenni

Jag vill ha!!!

Får nog ringa dig...

Kram

2010-10-11 @ 11:37:54
URL: http://jenniahlgren.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0