Månadens lärdom

Som jag tidigare skrivit om har jag satt upp lite olika mål för året. Mars månad var rensa och röja, slänga och skiljas... Men eftersom vädret inte riktigt tillät att jag skulle röja ur källaren så bytte mars och april plats. Mars blev recykla och återvinn mer och där har vi tagit gigantiska kliv framåt... Vi sköljer ur och bär till återvinningsstationen med glas, papp, plast och metall. Det går skitbra... :-D

Jag tömde källaren och rensade bort en hel bil full med grejer som bara stod och samlade damm där nere...
Så snart vi har bredband igen ska jag försöka sälja av lite mer saker...
* 2 st sängbord i Teak
* 1 st oöppnad torställning till tvätt
* 2 st för stora Pikét-shirtar Le Coq Sportif som maken köpte i Thailand (det står M i dem men de var mer som L) 
* Oöppnade TRILLING-tavlor från IKEA med sköna strandmotiv
* 15 st vita porslinssvanar till fest eller bröllop
* 6 st glasflaskor till bordsvatten på fest eller bröllop
* 2 st gula/grönblommiga påslakan från 60-/70-talet
* Diverse annat smått och gott som jag kan skaka fram ur mina gömmor

Den riktigt goda nyheten är att vi inte äger nån bil längre. Jag trodde det skulle bli svårt och tjorvigt att göra sig av med den men nä, det har gått finfint. Den är kvar i familjen... :-D Min lillebror har köpt den av mig för några tusenlappar... Och pappa får väl fortfarande åka och bogsera den när den strejkar... :-D
Men nu är den inte mitt problem längre...

 

Den här månadens lärdom är att motionera mer: minst 3 timmar i veckan! Och ja, jo jag är ute och kutar lite i spåret, men skadorna har uppkommit ganska omgående... Lite knäont och vristont och sånt... :-( Inte så kul.
Sen har vi stegtävling på jobbet via Korpen - så alla steg är viktiga och det innebär ju också att man blir lite mer motiverad att röra på sig... 

Köpstoppet går väl sådär... Jag okynneshandlar inte; men igår kunde jag inte motstå några böcker på 50%-på-bokreapriset och jag behövde en ny maskara i förra veckan. 
Present till maken som fyller år i veckan är också inhandlad. Inte den mest idérika men jag tror den blir uppskattad iaf... 

På hela taget tycker jag att jag lyckats lite halvdant med mina mål - men 100% bättre än innan på alla plan... 
Om jag upprätthåller några delar och lyckas spara undan några tusenlappar på kuppen så är jag mer än nöjd!







  

Kommentarer
Postat av: rino

kul att du vill vara med i min tävling:-)



vilket härligt vår-sovrum ni har

2010-05-07 @ 21:37:32
URL: http://rinosyr.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0