Oj oj...

Jag är inte riktigt närvarande här just nu...
Dels så har jag inget handarbete alls just nu för den lediga tiden går till att skrapa, tvätta, grunda och måla på vår fasad...

Man längtar efter semester och ledighet såklart och på jobbet är det ganska segt... Men för att pigga upp allt så ska vi inventera - mitt i sommaren - igen... så vi kommer ha fullt upp även mellan kunderna de närmaste 2 veckorna...

Jag har hittat en klänning till bröllopet vi ska gå på om några veckor och det känns bra... Jag var sugen på en klänning i grönt... och hittade två! En superläcker slimmad svart sak med ett färgglatt och coolt mönster med mycket grönt - en 60-70-talsdesign i det där "plastiga materialet" som de kläderna kan ha ibland. Den var lite trasig men det är inga problem att laga den...

Den andra klänningen är i grönt, med stora härliga gröna blommor - också en 60-talsmodell med härlig längd och ärmlöst... Den blir perfekt med äkta plastpärlor och ett par knappt använda skor från samma tidsepok!
Självklart kommer bilder på dem båda när jag lagat respektive tvättat och strukit :-D
Jag känner mig hursomhelst riktigt nöjd med mina fynd!

Ett tips så här i sommartider då många är bjudna på bröllop och namnfester eller andra speciella kalas är att beställa en fin unik poster till din vän. Vi gav bort en ljuvlig bröllopstavla till våra vänner som bor i Bryssel när de gifte sig 2007. Nu när vi var hos dem i maj så fick jag se den igen, på väggen i deras hem, och det kändes som en väldigt personlig och uppskattad gåva som nog alltid kommer hänga på en speciell plats hemma hos dem!

Blir du sugen på att se hur den kan se ut eller beställa en själv kan du kika på www.isaform.se...

Andra bra ställen att hitta personliga tryck är på www.etsy.com och på www.signerat.se där det finns en hel del fina och prisvärda varianter. Sen är det bara att köpa en ram eller lämna in hos ramverkstaden för att piffa den perfekt och slå in den - redo för att överlämnas på bröllopsdagen!

Imorgon hoppas jag att solen fortsätter skina - nu är vi inne på den "roliga" delen av husmålningen - nämligen själva färdigstrykningen :-D
Sen är det bara de andra tre delarna på fasaden kvar  att skrapa, tvätta och grunda... :-O Men snart är det värsta gjort...

Ha en fortsatt fin vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0