Välbehövlig rensning

Vi har inte ens bott i vårt hus i två år än men jisses så mycket man kan samla på sig... Jag har ändå försökt sälja bort och skänka sånt som vi inte behöver och använder...
Men jag vet också att det knappt går att komma in i källarn för att det är så fullt med saker och kartonger och påsar och väskor och allt möjligt onödigt...

I går städade jag i skåp och lådor i badrummet (fick en liten reminder om hur det ofta ser ut i botten på ett tandborstglas när vi firade nyår) och rensade bort gamla mediciner (som ska tillbaka till apoteket) och rengjorde UNDER handfatat och på sidorna om skåpen - det rinner gärna vatten där ibland har jag sett... :-D

Maken bytte plats på sin garderob med det skåp där vi har lakan och annat. Det tog flera timmar men jag tror han blir nöjd med det bytet när han vant sig...



Själv fortsatte jag med klädkammaren - plockade ut alla skor (tänkte kasta men behövde inte - alla fick plats igen), flyttade en byrå som vi har i klädkammaren och rensade lite i lådorna - jag spikade upp en tavla på min farmor som barn därinne och strukturerade om lite så vi får känna efter om det känns okej att ha det så. Annars åker det tillbaka som det var innan.

Nästa steg är nog att rengöra golvet i köket och få nån förändring i hallen. Vår hall är nästan ingen hall - det är mer en ingång rakt in i köket - själva förvaringsytan/golvytan är knappt en kvadratmeter så vi behöver nån smart lösning. För båda två gillar skor och mössor och vantar... Vi behöver också någon färg i hallen tycker jag... 
Jag lutar åt nån olivgrön färg men vi får se...  



Bilden är tagen när vi fick nycklarna och steg in första gången. Halva maken fick vara med...

Jag gick också igenom en del av mina stickalster som nog ska få bli andra saker... Jag har bland annat köpt en fantastiskt massa drops Eskimo som har blivit mössor och halsdukar som vi aldrig använder... Känns meningslöst... Då finns det ju andra saker jag hellre stickar av de fina garnerna... :-D

Nu är det kaffedax!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0