"Symöte"

I onsdags var vi på symöte - jag och fyra tjejer till träffades för att fika, sticka, virka och pyssla och lösa "världsproblem"... 

Jag kan tycka det är så himla trevligt! Man får tillfälle att umgås, berätta och uppdatera varandra om vad som hänt sen sist, utbyta erfarenheter och kunskap och lösa lite "världsprobklem" och gnälla lite över väder och vind eller annat som stör en... I en alltmer stressad värld där vi umgås mer och mer "digitalt" över nätet blir ett personligt möte så mycket värt! Dessutom finns det oändligt med kunskap som bara väntar på den som törstar efter den.

N som stod för fika och soffhörna denna kväll valde att piffa till sin hallbyrå med en snutt tapet sen vi gjorde en fondvägg i rummet och den blev kanonsnygg till den vita spegeln och väggen i den mötande hallen... 
Detta kan jag verkligen rekomendera för dig som har en trist möbel och en snutt tapet över - det gör sån skillnad!




Jag stickade på min turkosa candleflamesjal som jag då så snöppligt fick avsluta i fredags med ett avvikande garn. Men mottagaren blev lycklig och glad över den önskade presenten! Mission completed. Själv klurar jag på att påbörja en egen. Men i vilket garn, fick ju två söta nystan ljusgrå ull av min "hemlis kompis" som kanske skulle kunna räcka - ca 420 m garn skulle de visst innehålla. Eller ska jag välja den murrigt gröna som var ett enda jättenystan? Tror den grå skulle bli mer användbar... 

Mina mormorsrutor får hålla sig lite nu eftersom det skulle vara min symötesgrej men nu har jag hittat nåt nytt jag vill göra... så då gör jag det... 

De andra tjejerna virkar och stickar mössor. Tur att vintern håller i sig så man får användning för sina alster. Mina 'heart mittens' kanske jag gör klart på planet... just nu är jag inte så sugen...



Jag räknar nu ner till "take off"... På torsdag är det dags att packa väskorna för på fredag sticker vi! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0