Snygga tavlor

Nånstans på en blogg för länge sen så jag nån som gjort en tavla till sitt hem med text på... och tänkte att den idén ska jag spara och förverkliga nån gång.

Eftersom jag tidigare har målat och kluddat lite så hade jag några vita spännramar hemma och så skaffade jag en uppsättning "tryckbokstäver" på den lokala bokhandeln här och körde med vanlig akrylfärg... 

Jag valde en låttitel av mitt favoritband 'Caesars' och tryckte den på tavlan med svart akrylfärg. Det var ganska svårt att få det rakt men det får bli tavlans charm... Jag blev faktiskt överaskad över hur enkelt man kunde göra en kul tavla och kommer göra många fler!

Eftersom en av mina bästa vänner fyllde år precis innan jul så ville jag göra en tavla till henne och skickade således ett SMS till henne och frågade vad hon hade för favoritlåttitel: 
Svaret kom ganska snabbt: MONA ROLLA... 

Jag har aldrig hört talas om låten eller bandet som heter 'Snuffed By the Yakuza' men jag fick ju bara göra den
:-D



Självklart kan man måla nån färg i bakgrunden innan man trycker på texten och jag har fortfarande inte gjort den jag tänkte göra ursprungligen men det kommer framöver! Den är betydligt större och ska innehålla mycket mer text så det krävs lite mer precision, gott om tid och en massa tålamod!

Kanske på påskledigheten? :-D


Kommentarer
Postat av: Jenni

Men gud människa vad du är kreativ. Skicka över lite inspiration till mig är du gullig!

Kram på er

2010-01-14 @ 20:33:48
URL: http://jenniahlgren.blogspot.com
Postat av: Nanna

och så nöjd jag blev. Älskar den tavlan och kommer önska mig fler. Sjukt bra idé. Puss fina du.

2010-01-14 @ 21:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0