mitt virkeverk

Mina första mormorsrutor blev två armband eller muddar eller vad man vill... De är på tok förstora för mig och även om de passar maken så är det inget han skulle använda...

Så om någon blir förtjust i dem så hojta till - jag kan skiljas från dem för en överkomlig summa :-D
Bättre att de hamnar hos någon som kommer använda dem än att de bara blir liggandes bland en massa annat...


Det var ju ganska lätt och rätt så kul att virka mormorsrutor så fler kommer det att bli... Jag visste att jag sett några små tussar av pastelliga virkgarner eller broderigarner bland det jag fick av mamma nu senast så jag letade fram dem och provade att virka med tunnare garn - det resulterade i dessa små godisfärgade rutor som jag tänkte försöka stärka lite med "sockervatten" eller nåt och ha som örhängen :-D

Vad tror ni om det?



Tänkte också bjuda på en bild av hur dert allt som oftast ser ut i vårt vardagsrum när jag sitter där bänkad med en stickning och slötittar på TVn...

I helgerna har jag akompanjerats av Alladin och Thé :-D Men det får vara slut på snaskätande nu...


Det grå fodralet innehåller mammas alla stickor som jag "fått låna" :-D Hon verkade inte helt beredd att låta dem gå i arv till mig redan nu...
En salig blandning är det av garnrester, nålar, stickor, kamerasladdar och nystan av olika slag...

Jag försöker att inte sprida ut mig för mycket och gör små rensningar då och då så inte maken ska få nippran...
Hur ser det ut där ni handarbetar?

Kommentarer
Postat av: åsa riihimäki

Vilka supersöta små rutor till örhängen, men du... stärk dem för jisse namn inte med sockervatten. Tänk dig en dag på våren när du är ute, på väg till en fin middag eller något annat kul, och så börjar det regna....



ha en bra dag! /skogsmommo

2010-01-11 @ 20:12:38
URL: http://skgosmommo.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0