Inspirerande illustratörer

När man har 5 minuter över nån gång kan man leta efter nya bloggar och ny inspiration att läsa och inspireras av. Var jag hittat den här vet jag inte men jag återvänder hit då och då bara för att kika på de fantastiska illustrationerna som Helen Dardik gör i 50-talsinfluerande popglada färger som peppar!



Don't forget to make this day Awesome!


Jag tror faktiskt att jag skulle kunna klara av att ha en tavla av Amanda Mendiant på väggen hemma också. Hennes verk är vackra och lite annorlunda. Ofta med en tjej på och väldigt gärna i starka färger!



Coola, färgstarka, vackra!

Känns vardagen grå och trist så kan jag alltid kika in hos Makiato och få dagens färgklick serverad. Hon har så mycket underbara vintagetyger, prylar, mönster och färger så man genast blir glad av att titta förbi... Vad jag förstår så designar hon kläder, väskor och annat och säljer vintageprylar i en butik...



Färgprover målade av Makiato...

Jag önskade att jag var en duktigare illustratör men jag har nästan helt slutat måla - mycket beror på att jag inte kan få ner linjerna jag har i huvudet via handen på pappret. Det blir aldrig så BRA som jag vill...

Alla bilder är lånade från respektive hemsidor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0