What's new

I natt har det snöat jättemycket här hemma - och idag är det kallt, ca 9 minusgrader... Jag har lyckats bli lite förkyld så jag tänker inte gå utanför dörren i onödan...

Under jul och nyår har jag givetvis stickat en del - bland annat har jag gjort Dödergöks krummelursockar med ränder som inte hoppar... Dessa stickade jag med de gröna garner jag fick i Garn & Thebytet nr 4. Tyvärr hittar jag inte tillbaka till din blogg och minns nog bara att du bor i Skövde?!



Maken frös om fötterna häromdagen och lånade mina sockar som blev aningens uttöjda - men jag kanske får sticka honom ett par sockar också... "tycker du verkligen jag behöver ett par sockar?"

Vad han faktiskt själv har önskat sig är ett par svart- och blå-randiga vantar eftersom favoritfotbollslaget Inter har dessa färger... Så på vägen hem från svärföräldrarna startade jag upp vantstickningen med garner köpta i makens hemstad...
Garnet var ganska tunnt så efter 1 vante så bestämde jag mig för att sticka i dubbelt garn istället och resultatet blev två ganska likadana vantar... :-/ Den ena något mindre...
Men jag provade att blocka dem och då blev storleken något bättre...



Mannen blev hur som helst nöjd med dem!

Nästa projekt blev ett par snabba muddar  - ribbstickning, räta och sen en avig rand, upprepat några gånger och avslutat med en ribbstickning - snabba och snygga och tvättbara... Jadegrönt akrylgarn, fyndat på en butik som heter "Skattkistan"... Färgen är mycket mer intensiv i verkligheten men nya kameran ville inte riktigt göra dem rättvisa...



Sist men inte minst hade systern nämnt något om en ny Calorimetry - jag har stickat en tidigare men har den inte på bild... Det är alltså ett slags huvudband med knapp och knapphål som funkar utmärkt att ha när hon tränar utomhus vintertid... 



Och eftersom hon tränar med militärer och andra stidisar så fick den bli lite chickt kamo-färgad av det självrandande garnet Julia som är supersnyggt med sina gröna och bruna toner... Hoppas min "garntant" har fler sånna nystan... 

Nu vet jag inte vad jag ska sticka härnäst... Jag har provat lite på en del mönster i pärmen jag fick av mamma men de saker jag vill sticka är lite för svåra för mig och jag har dåligt tålamod till att sticka provlappar och testa nya tekniker - jag vill ju bara sticka och sticka och sticka... :-D 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0