Pimpat julpaket och julstickning

I år firar vi jul här nere - faktiskt hos min bror tillråga på allt! Det ska bli jättekul! Men eftersom vi inte åker till makens familj så får vi ju skicka upp en kartong med klappar...
Alla som sett Postens blå kartong vet ju hur o-snygg den är. Så jag letade på ett ark med gummimjuka glittriga stickers - (mina hemlis- och byteskompis från förra månaden fick lika dana - det skulle vara kul att se vad ni gjort med era?!) och pimpade paketet lite... det ser betydligt trevligare ut med lite juliga stickers på...



I år har jag inte alls hunnit med lika mycket egna klappar som förra året. Det är ju väldigt roligt att ge bort hemgjorda grejer - men eftersom jag inte vågat fresta på armen nåt så har jag faktiskt tagit det väldigt lugnt...

Däremot håller jag på med en sjal... en 'ta-da'
Candleflamesjal! Alltså - ett så enkelt mönster a'la "tänk inte, sticka bara" som blir så snyggt när det är klart - det kommer bli fler sånna - jag känner det på mig...

I naturvitt ullgarn som jag ropat hem från tradera för något år sen... Jag var ju tvungen att testa mina nya Knit-Pro stickor och tja, det går ju inte fort med nr 3,5 - men det blir en tät och fin sjal, dock tveksam om den blir klar till julafton...



Lokala loppisen hade packat fina små tyglappar i en rejäl påse för en guldtia... det vita med röda prickar där i mitten var det som lockade mig att välja just den påsen!

De ska nog få bli lite roliga börsar och sådant framöver...

Må så gott i julveckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0