Ny-sytt!

Igår vaknade jag till regn, regn och regn... så vi stannade inne mest hela dagen och jag sydde några smågrejer av det härliga röda påslakanet jag fyndade tidigare i veckan...

Jag hade hittat en sybeskrivning nånstans som jag ville prova och det visade sig stämma bättre övererns med min gamla plånbok så det bidde en ny, röd... Den gröna jag hade sen innan började bli lite smutsig och äcklig så den fick åka i tvättkorgen...
 

Problemet som uppstår när jag ska sy är att jag kommer på en idé och den vill jag testa så fort som möjligt och bli klar med så fort som möjligt... Men mina sy-skills är inte så grymma så jag KAN sy allt på frihand...
Igår tog jag mig tid att göra en mall till ett iPhonefodral, klippa ut tyg efter den, zickzacka ihop delarna först för att de skulle bli stadigare, sy på ett kantband och sen sy ihop det... och gissa om det blev MYCKET BÄTTRE än innan... Well, jo, det blev det!
Så hädanefter så måste jag ta det lugnt och inte stressa iväg när jag koller på nåt...

Den lilla låga börsen längst ner till höger i bild får maken att ha sin bankdosa i, eller lurarna till MP3-spelaren eller nåt... den var mest för att testa hur det hängde ihop med sybeskrivningen :-D

Idag är det inte nåt strandväder som vi hoppats så kanske blir det mer sytt idag?

Imorgon är det dags för årligt grilllakas hos mamma med alla mina syskon, det ska bli väldigt trevligt... Nästa vecka är vår sista semestervecka och då drar vi till Köpenhamn och Malmö för att roa oss med Louisiana, Glypoteket, Tivoli och smörrebröd och öl! Plus lite secondhand shopping då!

Ha en fin helg alla!

Kommentarer
Postat av: mia

Dina hattaskar är ju tiopoängare, de ser ut som värsta designburkar! Grattis till så lyckat resultat. kram Mia

2010-08-15 @ 13:46:34
URL: http://www.snitsatstickat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0