Hallen har fått lite nytt...

Vi gjorde ju en make-over på hallen i våras med lite ny färg och lite nya detaljer... Men jag har letat efter nån slags förvaring för mössor, vantar och alla sjalar och halsdukar jag stickar :-D
Tidigare har vi haft en stor korg på golvet och en på skohyllan... Men det funkar inte längre...

När jag var i Ullared hittade jag enkla luftiga korgar i matt vitmålad pil eller vad man nu tillverkar korgar av?! Billiga var de också! :-D De känns lagom i storleken för att inte ta för mycket utrymme och bygga för mycket utåt - vår hall är ju inte ens en kubikmeter :-D



Det kluriga var att hitta krokar som kunde passa för att kunna hänga upp dem på väggen... Jag gick på Clas Ohlsson och kikade men hittade inget som såg ut att passa - men på "Skattkistan" i Sollefteå fanns 4 gulmetallkrokar för 10:- och de såg ut att passa perfekt - jag har målat dem vita med helt vanlig vattenbaserad häftgrund. Det är fullt möjligt att det inte håller i all evighet men det stämmer bättre med korgarna och det övriga när krokarna är vita! 

Ska dela av mig av ett annat tips också när jag ändå är i "hallen" :-D


När jag skulle skruva upp vår minihatthylla kom jag på att jag kunde klippa till en tejpremsa som var exakt så lång som måttet skulle vara mellan de båda skuvarna... Centrum/centrum på hålet kallas CC-mått i snickarvärden... och det betyder alltså - mitten på höjden och mitten på bredden eller hur man ska förklara... 
Nåväl - när tejpen är exakt så lång som ditt mått är det ju bara att måtta upp var på väggen du vill ha skruvarna och sätta igång och skruva... Det blev faktiskt väldigt enkelt att få det att passa perfekt på det här sättet...

Kvar i hallen är nu att lösa skoförvaringen på ett smidigt sätt... Vi gillar skor och har svårt att bara ha ett par framme var. Vi byter ofta skor efter humör, kläder och aktivitet båda två! Många skor blir det...
Tanken är att skostället ska ta lite plats i entrén och rymma många skor - utan att vara ett plastigt skoskåp från IKEA! Hjälp mig!

Kommentarer
Postat av: metamorphosis

Kanonfint med korgarna, och vilken fin turkos färg på väggen!

Du råkar inte ha något namn eller kod till den?

Jag skulle gärna vilja få in lite turkost här hemma, och storasyster tingade den färgen till väggarna i sitt rum Om/när hon en dag får ett eget rum... ;-)

2010-08-24 @ 23:38:12
URL: http://metamorphosis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0