Första veckan på hösten

Det har vart ganska varmt men regnat en del den gångna veckan och framförallt börjar det lukta höst och dagarna blir märkbart kortare...

Jag har haft total matanarki den här sommaren och proppat i mig bullar, kakor, fikabröd, vanligt bröd, pasta, ris och mängder med godis...
Och jo ja, jag har gått upp några kilon...
Dax att återvända till LCHF och kolhydratsål mat och inordna sig i höstlunken och försöka se över sitt liv igen... :-D

Varje morgon den här veckan har jag tagit en timslång promenad med ett intressant radioprogram i lurarna på min iPhone. Jag har lyssnat på "Heliga familjen" - en slags grävande program om olika tankar kring familj och jämstäldhet osv, intressant och lite kul. Jag har lyssnat på "maten i huvudet" om olika tankar kring mat och varför det är så laddat för så många människor... vidare har jag hört på P3 dokumentär om Tuveraset och Hagamannen och P1's sommarprogram med Annika Östberg...
Häromdagen belönades min hurtiga promenad med ca 1 liter härligt guldgula katareller!



Alla dessa program går att ladda ner på SRs hemsida om någon blir intresserad av att lyssna - det är faktiskt en mycket bra källa till intressant info - jag lyssnar vanligtvis vara på P3 på dagtid... :-D Alla avsnitt av "syjuntan" i p1 har jag plöjt igenom tidigare i sommar, mycket intressant för oss handarbetare :-D Promenaden får en lite annan mening än bara motion och inrutat liv - det blir lite spännande och lärorikt på kuppen...

Well, vad händer annars då? Jo jag håller på med en 'candleflamesjal' till! Det blir liksom inte av att jag försöker mig på någt svårare för den här kan jag liksom bara göra... kan någon tipsa om en liknande sjal som är lika lätt i mönstret? Jag har ju försökt med en med mittmaska och mönster som ska upprepas på båda sidor om den - men det har inte gått... det blir bara fel och det är så surt att repa upp...
helst en sjal som börjar i nedre snibben och bygger uppåt - 'skiraste sjalen' går ju tvärtom och den är också fin - kanske ska göra en sån nästa gång...

I trädgården däremot har ett större projekt tagit form - grannarna har vart eld och ågor över en kul idé och nu hips vips så står en "bastubänk" i vår trädgård och följer bergets former ner mot den öppna platsen på gaveln...

Tänk när den blivit laserad för att smälta in i bergets grå och dekorerad och uppmjukad med kuddar och plädar i en massa färger och pimpad med lite växter och lull-lull?!
Det här var en idé som blev realiserad på bara nån månad - varför är inte jag så här händig?


Häromkvällen kom en jättegullig liten tjej och ringde på dörren och ville att jag skulle stödja utrotningshotade tigrar genom att köpa en sponsrande produkt ur en katalog. Hade nån stoppat mig på san med dylig katalog hade jag ALDRIG köpt nåt men det är ju utpressning när små gulliga ungar drillas att bli dörrförsäljare för sånt här så jo, jag föll till föga och köpte ett fågelbord som såg ut som en svamp... Eventuellt får den bli en julklapp eller present till någon så det känns mer legetimt att köpa den... :-D
men av mina 119:- går endast 10:- till tigrarna, är inte det märkligt?









Kommentarer
Postat av: Marie (mamma)

Jag har också plockat en hel del svamp, bl.a. där du och jag var sist. Ca 2 liter har det nog blivit. Bästa stället var 1 m från soptunnan.:-O

2010-08-21 @ 16:53:08
Postat av: mia

P3 dokumentär rules!

2010-08-21 @ 20:17:18
URL: http://www.snitsatstickat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0