En liten mössa

Det är alltid kul att ge bort hemgjorda presenter - till dem som fyller år eller får barn eller till jul...

I sommar har jag fått tillfälle att prova att sticka en liten mössa och ett par tillhörande små raggsockor...
Jag minns att mina syskon hade mössor som liknade denna och det verkade inte så svårt att få ihop...
Men jo, det var klurigare än jag trodde...

Roligast var nog att sticka snodden som man knyter med - för den är liksom "rundstickad" som ett litet rör - som man sen plattar till och har en dubbel snodd eller hur man ska förklara det...

Sen la jag till min egna lilla "knorr" - ett par öron - fast de skulle bli nalleöron och liknar mer ett par grisöron tihi...

För att se om passformen blev bra tog jag första bästa "runda" föremål - en melon...

Men lilla söta Charlie har lite att växa i han... :-D



Kommentarer
Postat av: Helena

Charlie tackar och bockar för att han fick vara med i din fina blogg.

Kram

2009-09-19 @ 16:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0