Hemlisbyte nr 6

I våras var det hemlisbyte och det var jättekul! Jag älskar att ge bort presenter och slå in fina paket... Och vem älskar inte att få paket? Det är ju så kul...

Det bästa är ju de oväntade paketen - för man lyckades faktiskt glömma av att man "väntade" paket...

Jag har ju vart med på "Garn & Choklad" nu sist och ska i veckan som kommer försöka plocka ihop ett "Garn & Te"-paket!

Här kommer svaren på hemlisfrågorna till hemlis 6


1. Vilken sorts garn tycker du mest om?
Jag gillar egentligen alla typer av garn men det känns mest rätt att sticka i naturmaterial, bomull är jag kanske inte så hemma i för det har jag hittills inte stickat något i...

2. Vilka är dina favoritfärger?
Jag gillar alla möjliga färger men grönt är nog favoriten... Skulle dock vilja bredda min repertoar :-D


3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Vinrött och Marinblått

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst?
Stickar gärna på trästickor - har planer på att skaffa mig en harmony woods rundsticka med utbytbara stickor...
Jag fick ett par ljuvliga harmony strumstickor i förra bytet och jag älskar dem!

5. Hur länge har du stickat?
Har stickat ganska precis ett år, har väl lärt mig ganska mycket på detta året men är långt ifrån fulllärd... :-D

6. Dricker du kaffe? Te?
Älskar kaffe men av hälsoskäl håller jag mig till the just nu

7. Är du allergisk mot något?
Katter och nickel

8. Vilken slags musik tycker du om?
Popmusik

9. Favoritgodis?
lakrits, choklad och marsipan :-D

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning?
Vill gärna lära mig att virka och syr lite till "husbehov"

11. Vad tycker du är roligast att sticka?
Stickar gärna småsaker som går fort att sticka, sjalar, muddar, vantar, sockor mm men har tänkt ge mig på en uppifrån och ner kofta enligt Tant kofta nån gång snart...

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nope

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Jag har sneglat på Cascading Leafs och en kofta a'la Tant Koftas men jag har inte hittat inspirationen...

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare?
Jadå... mitt handledsmått är ca 16-17 cm

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Japp, det är kul!

16. Stickar du sockor?
Ja det gör jag numera...

17. Vad har du för fotstorlek?
har storlek 36 på skor - foten är 23cm lång tror jag...

18. När fyller du år?
9 februari

19. Stickar du med pärlor?
Har försökt 1 gång men det gick inge bra...

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst?
Nästan bara deckare av olika slag! Gärna svenska författare...

Här på bloggen kan man se lite mer vad jag är intresserad av; bakning, matlagning, tips och trix, måla möbler och piffa till saker - second hand och vintage... köpa och sälja på Tradera och lite så där...
Och jag älskar att ge och få paket!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0