Som ny igen

När vi flyttade in i vår lägenhet för snart 2 år sen hade vi nog planer på att skaffa lite mer nya möbler. Men saker och ting blir ju inte alltid som man tänkt sig och det har varit andra kostnader emellan...

Jobbar man däremot i en färgaffär så får man ju utnyttja de resurser man har framför sig... TV-bänken kanske kunde få lite nytt liv utan att kosta skjortan?

Sagt och gjort - jag och mannen bar ner den solskadade björkmöbeln i källaren och jag satte igång och göra rent, slipa och grundmåla.




Sen har jag strukit bänken med två lager knallorange lackfärg utanpå det aprikosa lagret med grundfärg och det blev faktiskt helt okej... :-D

Nu kan vi leva med den ett tag till i alla fall och har fått en färgklick i vardagsrummet som blir fint till det övriga svarta och röda!

Kommentarer
Postat av: Jenni

Läckert!

2009-12-01 @ 21:59:59
URL: http://jenniahlgren.blogspot.com
Postat av: Linneah

Finfin blogg :)

Titta gärna in på min och släng in en fråga i min frågestund! :D<3

2009-12-06 @ 23:59:51
URL: http://liineahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0