Vi taxbenta...

Min syster gillar att shoppa byxor men precis som jag har hon problem med längden på byxbenen. Så i vår familj har vi nog vandrat genom livet med lite för långa byxor - detta har hon beklagat sig för och i julas gjorde jag ett "presentkort" på uppläggning av byxor... :-D
Det här har nu utnyttjats och jag tror det blev sammanlagt 12 eller 13 par byxor som fick lite kortare ben :-D

I helgen har hon varit här och hämtat upp andra omgången byxor och passade också på att önska sig en ny snygg väska - förlagan har hon köpt på semester på Aruba och visst kan det vara kul med en användbar souvenir men de är inte alltid så himla snygga... 

Så jag letade lite i mitt lager och kom på att jag ju tagit hem en "tyg-galge" från jobbet med fina svart/vita tyger. Våra tapetleverantörer har ibland också matchande tyger och när tapetkartan utgår gör också tygerna det. Ibland är det riktigt fina tyger som egentligen bara ska slängas... 



Ett av dessa tyger fick så bli en fin liten väska till syrran... Och jag kunde ju så klart inte låta bli att sy några till - bilder på dem kommer senare!

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0