Garn och porslin

På loppis i helgen hittade jag de här flätmönstrade kannorna... Jag tyckte det var kul att se något annorlunda...
Jag gillar verkligen porslin men har tyvärr inte plats för mycket mer nu...



Jag räknade alla delar vi har till vår 60-talsservis från Rörstrand... jag kom upp i 96 delar! Dessa har jag fyndat på Tradera, loppisar och secondhand butiker runt om... När vi var i Stockholm sist så hittade jag ju 6 st oanvända mattallrikar för 10:- st och fick lov av sambon att släpa hem dem i packningen... :-D

Jag brukar alltid kika runt på de ställen jag besöker, då och då dyker det upp en del jag inte visste fanns...

Jag är lite ledsen för att jag inte var intresserad av porslin tidigare då mormor och morfar sålde landet för där fanns säkert en hel del godbitar som bara glömdes bort för att det inte fanns intresse för det då...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0