Bloggen goes wedding

Japp, så var det officiellt! Vi ska gifta oss i augusti...
Självklart har jag pysslat en hel del inför det - några saker kommer jag avslöja här och andra kanske blir publika först efter bröllopet - vi får se... :-D

Det som tagit mycket kraft och tid under en månads tid eller så är ju inbjudningarna...

Jag har gjort dem nästan helt själv - min älskade sambo och blivande man har hjälpt till lite granna men framför allt har jag haft en duktig kille på min tärnas jobb till hjälp! Tack Anders, du har haft ett enormt tålamod och vart så himla snäll som hjälpt oss!

Jag har självklart kikat runt en del på nätet och hittat en del bilder som jag använt som inspiration. Det är där man måste börja...

Sen har jag själv gjort en skiss i datorn på jobbet, för att kunna visa Anders som skulle hjälpa mig göra orignalet, hur jag ville det skulle se ut på ett ungefär. 

Jag och sambon har tillsammans valt ut lite olika papper och kvalitéter och färger. Vi ville att vårt bröllop skulle gå i limegrön och turkost så därför kommer alla trycksaker givetvis gå i de färgerna. Färgerna kommer återkomma på övrig dekor och detaljer.



Jag tog med min skiss till Anders och där började det hårda arbetet med att pricka in alla mina önskemål och välja rätt typsnitt och rätt färger...

När vi väl satt formen och texten så gick jag hem på min kammare och vek och skar och klistrade och vek lite till...
Men hjälp av en skärmatta, en vanlig brytbladskniv och en stållinjal så har jag fixat det hela...



Det färdiga resultatet blev precis som jag tänkt mig - lika härligt färgglatt och charmigt som i min fantasi. Den blivande mannen är också helt nöjd låter han hälsa! Hoppas att våra gäster gillar dem också! 

Nu är det bara att börja om med festprogrammet, placeringskorten och lite annat smått och gott! :-D

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0