Barbie & Ken

Jag måste tipsa om som bor i Göteborgstrakten om en utställning på Mölndals Museum som jag tror kan bli väldigt rolig och fräsig... Nämligen Barbie och Ken - dröm eller mardröm...



De allra flesta flickor, kvinnor, damer har väl nån slags koppling eller tanke kring Barbie och Ken... Jag hade den lite modernare versionen av docka som fanns i början på 80-talet, Sindy... Men jag lekte också med min mammas gamla Barbie och visst hade mina kompisar också dockor av olika slag. Brorsan hade He-man-gubbar och kompisarna hade nån syster till Barbie som hette Skipper och så fanns det nån som hade en Ken-docka... helt könlös var han så vi gjorde honom lite mer manlig med häftmassa innanför brallorna :-D

Som ideal och förebild gillar jag inte Barbie nåt vidare men visst är det häftigt att hon lever vidare och att det finns så mycket åsikter och tankar kring den lilla plastfiguren.

Så åk pendeltåg eller buss/spårvagn till Mölndal och ta dig till Kvarnbyn och Mölndals Museum - utställningen är HELT GRATIS! De har också en häftig utställning med allehanda gamla ting som finns och funnits i ett hem - väldigt roligt att kika på. också den helt gratis!

På helgerna anordnas olika föredrag med olika teman och nu på söndag handlar det om Bröllop och den osm håller i föredraget är ingen midre än Malin Leijonborg som äger den roliga och mysiga butiken Prickig katt!

Fika innan eller efter på det mysiga Forscafet på museet... Klart värt ett besök med alla sina godsaker!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0