Att odla...

Sen vi flyttade till Mölndal så har jag odlat lite granna... Förra våren var jag eld och lågor och satte olika frön och försökte odla kryddor och sallad.
Det blev några blad ruccola som vi kunde äta men det mesta tog snigeln och regnet...

I år har inte entusiasmen inte varit lika övertygande.  Men jag planterade snödroppar och sånna där små våriga hyacinter och tulpaner...

Nu har tulpanerna äntligen börjat blomma efter att ha stått i knopp länge länge...
Att de var lila minns jag inte - men det var en kul överraskning...

Har sått lite sallad och kryddor och några frön från en röd chili som ska bli spännande att se om det blir något av. Satte lite rädisa och ärtor också så får vi se om det kommer upp något som nån gång går att äta...

Smultron hittade jag mängder av under all Kirskål i sluttningen utanför vårt förra sommaren och jag lyckades nog rädda livet på dem genom att dra upp den där kirskålen som har en tendens att sprida sig som en löpeld. Jag har börjar i år med för att låta smultronen breda ut sig och få plats att skjuta nya blad.

Smulton på strå är fantastiskt och hör sommaren till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0